Graphic design

Includes both corporate and personal productions.

  1. Production time
  2. Outline
  3. Concept, etc.
  4. Tools used

企業で制作したもの、個人制作したものどちらも含みます。

  1. 制作時間
  2. 概要
  3. コンセプトなど
  4. 使用ツール


看板広告/Billboard advertising

  1. 2 months
  2. This is the design of the signboard on the road.
  3. I aimed for a design that would make an impression at first glance, assuming that it would only be visible for a short time from a car on the road.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 約2ヶ月
  2. 道路上にある看板のデザインです。
  3. 道路上という車から短時間しか見れないという状況を想定し、一目で印象に残るようなデザインを目指しました。
  4. Photoshop/Illustrator

雑誌広告/Magazine advertising

  1. 1 month
  2. This is an advertisement design that will be published in a magazine.
  3. It was created taking into consideration the standards and conditions of the magazine in which it was published. As it is a magazine for lawyers, we tried to balance the text and visuals to avoid excessive appeal, and the color scheme was unified with the company's logo color to create a clean impression.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 約1ヶ月
  2. 雑誌内に掲載される広告デザインです。
  3. 掲載雑誌の規格や条件等を加味して制作しました。弁護士用の雑誌という背景から、過度な訴求を控え文字とビジュアルのバランスを考え、配色も企業様のロゴカラーで統一しスッキリした印象に仕上げました。
  4. Photoshop/Illustrator

電光掲示ポスター/Lightning bulletin board

  1. 1 month
  2. This is a design for an electric poster inside the station.
  3. I created it keeping in mind that it would be lightning.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 約1ヶ月
  2. 駅構内の電光ポスター用デザインです。
  3. 電光であることを念頭におきながら制作しました。
  4. Photoshop/Illustrator

ワイン一覧メニュー/Wine list menu

  1. 2 days
  2. This is a list of wines used when ordering wine at a restaurant. The images were created by cutting them out based on the Excel data that was sent to me. A total of 4 copies were produced, including a white wine version and a sales version.
  3. I incorporated the national flag into part of the design to make it easier to identify the country of origin. Also, in order to fit a variety of information about a single wine into a small space, I paid careful attention to the size and placement of the font.
  4. Illustrator
  1. 約2日間
  2. 飲食店でワインを注文する際に使う、ワインの一覧表です。送られてきたエクセルデータを元に画像は切り抜きを行い制作しました。白ワインver.販売用ver.と計4枚制作しました。
  3. 産地が分かりやすいよう、国旗をデザインの一部に取り入れました。また一つのワインに対して色々な情報を小さなスペースに納めるため、字の大きさ、配置に気を配りました。
  4. Illustrator

タッチパネルメニューデザイン/Touch panel menu

  1. 2 hours (only this page)
  2. This is a touch panel menu design used in restaurants. I redesigned it for touch panels based on a menu table design that had already been created by a senior designer.
  3. Since I already had the original design, I tried to maintain that atmosphere and make it easy to use as a touch panel. I made the buttons semi-transparent so that the text and prices are easy to see.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 約2時間(このページの制作時間)
  2. 飲食店で使うタッチパネルメニューデザインです。先輩デザイナーの方がすでに作られていたメニュー表デザインを元に、タッチパネル用にリデザインしました。
  3. すでに元とするデザインがあったので、その雰囲気を壊さず、タッチパネルとして使いやすいよう心がけました。すっきり文字と値段が見やすいよう半透明のようなボタンにしました。
  4. Photoshop/Illustrator

食べ放題メニュー表/All-you-can-eat menu

  1. 4 hours
  2. POP is an all-you-can-eat menu at an izakaya. It will be A3 size.
  3. Due to the large number of menus, each item is color-coded for easy viewing. In addition, the layout of the food photos is slightly varied to avoid a disorganized look.
  4. Illustrator
  1. 約4時間
  2. 居酒屋の食べ放題メニューのPOPです。A3サイズになります。
  3. メニュー数が多いため、項目ごとに見やすいよう色分けしています。また料理写真もバラバラな印象にならないよう、且つ少し変化をつけたレイアウトにしています。
  4. Illustrator

ロゴデザイン/Logo design

  1. 2 days
  2. This is a logo design for a company that operates a party venue. After discussing ideas with a senior designer, the one shown on the left was adopted. The image below is the rough sketch I submitted, and the three from the right in the top row are the ideas from my senior designer.
  3. Since it will be used for party venue management and bridal events, I designed it to give it a gorgeous and luxurious feel. Keeping in mind that this is a place where people gather and communicate, I tried to convey the atmosphere of people connecting and having lively conversations.
  4. Illustrator
  1. 約2日
  2. パーティー会場を運営する会社のロゴデザインです。先輩デザイナーの方と案を出し合い、左の画像のものが採用されました。下画像は提出したラフで、上段の右から3つは他デザイナーの方の案です。
  3. パーティー会場運営且つブライダルにも使うという事で、華やかで高級感がでるようにデザインしました。人が集まり、コミュニケーションを行う場という事を意識し、人と人が繋がり、活発に会話をしているような雰囲気が伝わるよう心がけました。
  4. Illustrator

レストランメニュー表イラスト/Restaurant menu illustration

  1. 7 hours
  2. I created an illustration for a restaurant menu.
  3. With an Italian restaurant in mind, each piece was hand-drawn with a Copic pen to give it a vintage feel and flavor.
  4. Copic pen
  1. 約7時間
  2. レストランのメニュー表用のイラスト制作です。
  3. イタリアンレストランを意識し、ヴィンテージ感・味が出るようコピックペンで一つ一つ手書きで描きました。
  4. コピックペン

ロゴデザイン用イラスト/Illustration for logo design

  1. 7 hours
  2. Creating a logo for a meat bar store. I received a request to create a design with a meat bar in mind, and to include a vintage-style illustration of manga meat and wine, so I was mainly in charge of the illustrations, and a senior designer was in charge of the text. (The rough sketch below is my proposal, including the text, except for the adopted proposal.)
  3. It was my first time drawing a vintage-style illustration, but I created it using a Copic multiliner pen while referring to the internet. The manga meat motif was originally deformed, so I added shadows while paying attention to the texture to match the atmosphere of the meat bar. We proposed a variety of atmospheres for the fonts, from strong ones typical of meat bars, to ones with a bit of playfulness, pop ones, and slightly thinner fonts, without being tied to the strong image of meat bars.
  4. Illustrator/Copic pen
  1. 約7時間
  2. 肉バル店のロゴ制作です。肉バルを意識したデザインで、またマンガ肉とワインのヴィンテージ風イラストを添えてほしいとの依頼を受け、私は主にイラストを担当し、文字部分は他デザイナーの方が担当し制作しました。(下のラフは採用案以外、文字も含め私が提案したものです)
  3. ヴィンテージ風のイラストを描くのは初めてでしたが、ネットなどを参考にしながらコピックマルチライナーペンを使い制作しました。モチーフのマンガ肉は元々デフォルメされたものなので、肉バルの雰囲気に合わせるため、質感を意識し影をつけていきました。文字部分は肉バルらしい力強いものから少し遊びを効かせたもの、ポップなもの、少し細めのフォントを使う等、「肉バルは力強いイメージ」に囚われず、様々な雰囲気のものを提案しました。
  4. Illustrator/コピックペン

絵画サークル展覧会招待DM/Painting exhibition invitation DM

  1. 3 hours
  2. I created this work in response to a request from a local painting circle to redesign the exhibition announcement DM.
  3. They wanted me to design using the main orange palette-shaped object, so I designed it to make the object stand out and make it easy to see the schedule. Since it is mainly viewed by elderly people, we made the text bold and large, and the colors contrasted to make them clear and easy to read. We also added some play to the design to make it reminiscent of the circle's name, Rhythm Exhibition.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 約3時間
  2. 地元絵画サークルより、展覧会告知DMのリデザイン依頼を受け制作しました。
  3. メインのオレンジのパレット型オブジェクトを使ってデザインしてほしいとの事で、オブジェクトを目立たせつつ、日程など見やすいようデザインしました。主にご年配の方が見られるので、文字を太く大きめに、色ははっきり見やすいようにコントラストを意識しました。また、リズム展というサークル名を彷彿させるよう、少しデザインに遊びを入れました。
  4. Photoshop/Illustrator

左・・・2016年 右・・・2015年(リメイク前)