Game design

Smartphone application A product that focuses on game screen design.

  1. Production time
  2. Outline
  3. Concept, etc.
  4. Tools used

スマートフォンアプリゲーム画面デザインを中心とした制作物です。

  1. 制作時間
  2. 概要
  3. コンセプトなど
  4. 使用ツール

ゲーム画面デザイン/Game screen design

  1. 5 days (from design to implementation)
  2. Game screens, item cards, advertisements, banners, etc. for the smartphone app game "Wizardess Heart".
  3. The concept is fantasy, dragons, a little nostalgic feel, sky, and grandeur. We first decided on a logo title to match the concept, and then designed banners, cards, entrances, etc. while maintaining the overall atmosphere.
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git
  1. 5日間(デザイン〜実装まで)
  2. スマホアプリゲーム、「Wizardess heart」のゲーム画面及びアイテムカード、広告、バナー等です。
  3. コンセプトはファンタジー、ドラゴン、少し懐かしい感じ、空、壮大。コンセプトに沿うようにロゴタイトルを最初に決め、全体的な雰囲気を守りつつバナー、カード、エントランスなどをデザインしていきました。
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git

ゲーム画面デザイン2/Game screen design2

  1. 5 days (from design to implementation)
  2. Game screens, item cards, advertisements, banners, etc. for the smartphone app game "Wizardess Heart".
  3. The concept is exploration, ores, glitter, and caves, but it has a fluffy feel and is light. Hunt: Since this is a replacement edition, I created a logo design that mimics the replacement, and while still keeping with the concept, I created a light ore-like sparkling overall feel.
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git
  1. 5日間(デザイン〜実装まで)
  2. スマホアプリゲーム、「Wizardess heart」のゲーム画面及びアイテムカード、広告、バナー等です。
  3. コンセプトは探検、鉱石、キラキラ、洞窟だけどフワフワした感じ、淡め。ハント:入れ替わり編と言う事で、入れ替わりを模したロゴデザインにし、コンセプトに添いつつ全体的に淡い鉱石のキラキラした感じを出しました。
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git

ゲーム画面デザイン3/Game screen design3

  1. 5 days (from design to implementation)
  2. Game screens, item cards, advertisements, banners, etc. for the smartphone app game "Wizardess Heart".
  3. The concept is magic, fantasy, books, and school. We first decided on a logo title to match the concept, and then designed banners, cards, entrances, etc. while maintaining the overall atmosphere. I was conscious of giving it a glossy, vintage feel.
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git
  1. 5日間(デザイン〜実装まで)
  2. スマホアプリゲーム、「Wizardess heart」のゲーム画面及びアイテムカード、広告、バナー等です。
  3. コンセプトは魔法、ファンタジー、本、学園な感じ。コンセプトに沿うようにロゴタイトルを最初に決め、全体的な雰囲気を守りつつバナー、カード、エントランスなどをデザインしていきました。光沢感、ヴィンテージ感を出せるよう意識しました。
  4. Photoshop/Illustrator/HTML/CSS/NetBeans/Git

Other game screen of Wizardess heart

  1. 3-5 days (from design to implementation)
  2. A collection of past magic school event TOP screens.
  1. 3〜5日間(デザイン〜実装まで)
  2. 過去の魔法学園イベントTOP画面集です。

ゲーム画面デザイン4/Game screen design4

  1. 3 days (from design to commit)
  2. Gacha event screen.
  3. Colorful, marching, energetic, pop-like still background and avatar placement are fixed, so I created the title logo while being careful not to overshadow it.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 3日間(デザイン〜コミットまで)
  2. ガチャイベント画面です。
  3. カラフル、マーチ、元気、ポップな感じスチル背景、アバター配置は固定なので埋もれないように気をつけながらタイトルロゴを制作しました。
  4. Photoshop/Illustrator

ゲーム画面デザイン5/Game screen design5

  1. 1-2 days
  2. This is an image posted by Obey Me! on Facebook.
  3. The design concept for this title is a pop, vivid, and clear image, so we created our own designs to match that.
  4. Photoshop/Illustrator
  1. 1〜2日間
  2. Obey Me!のFacebook投稿画像です。
  3. ポップ、ビビット、はっきりしたイメージで、本タイトルのデザインコンセプトがポップで色味がはっきりとしたイメージなので、それに沿うように各自デザイン制作しました。
  4. Photoshop/Illustrator